loading...
سایت عاشقانه 98لاو
قوانین

آخرین ارسال های انجمن
98love بازدید : 2635 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (4)
نامه ی مارسل پروست به زدیگ سگ رنلدو آن
نامه‌ی مارسل پروست به زَدیگ، سگِ رِنَلدُو آن
به زدیگ (اندکی پس از سوم نوامبر ۱۹۱۱)
زدیگ عزیزم
 
من تو را خیلی دوست دارم ، چون من و تو هردو سرشار از اندوه و عشق به یک نفر هستیم و تو نخواهی توانست از او بهتر در این دنیا بیابی.
 
اما من حسادت نمی کنم که او با تو بیشتر وقت می گذراند، چرا که این کار را عادلانه می دانم ، زیرا تو از من شوربخت تر و دوست داشتنی تر هستی .
 
هاپوی عزیزِ من! بگذار برایت بگویم چطور این موضوع را فهمیدم: وقتی که کوچک بودم و وقتی از نبودن مامان رنج می بردم، یا موقع سفر یا وقت خوابیدن و یا از عشق دخترکی در اندوه بودم، خیلی بینواتر از اکنون بودم ، در درجه ی اول به خاطر این که درست مثلِ تو ، و همان طور که اکنون هم همان گونه هستم، نمی توانستم به آزادی بیرون بروم و با سرگرم کردن، خودم را از اندوه برهانم و مانند تو به این اندوه زنجیر شده بودم.
 
اما دلیل ِ دیگر ، این بود که ذهنم نیز بسته و محدود بود و هیچ فکر و اندیشه‌ای نداشتم، هیچ خاطره‌ای از خواندن ِ کتابی نداشتم و هیچ طرحی برای گریز از آن وضع نیز نداشتم.
 
زدیگ ! تو هم همینطور هستی. تو تا به حال کتابی نخواندی و اندیشه‌ای نداری. پس وقتی که غمگینی باید خیلی نگون‌بخت باشی.
 
اما زدیگ خوب و کوچک ِ من! بدان که این را هاپو کوچولویی مثل خودت دارد به تو می گوید که در عین حال تجربه‌ی انسان بودن دارد و تو نداری!
 
بدان که هوش ِ انسان‌ها ، تنها زمانی به کار می‌آید که جانشین و تقلید ِ ضعیفی از دریافت‌هایی باشد که تو را وادار به دوست داشتن و رنج بردن می‌کند.
 
و نتیجه‌ی آن نیز رنج و مهری بسیار ضعیف‌تر از آنی‌ست که تو احساس می‌کنی.
 
من در لحظات ِ نادری که با تمام وجود احساس ِ مهر و رنج می‌کنم، حِسَم ناشی از ایده‌های کاذب نیست، بلکه از تجربه‌ای می آید که بین من و تو مشترک است.
 
و به‌نظرم هیچ چیز  ، از این شباهت ِ بین ِ من و تو ، با‌ارزش تر نیست.
 
و در چنین حالتی‌ست که آغاز به نوشتن می‌کنم و تنها کتاب‌هایی را دوست دارم که اینچنین نگاشته شده باشند.
 
دوست ِ قدیمی ِ من! کتابی که هم نام ِ توست [زدیگ نوشته ی ولتر] ، به هیچ وجه از این دسته نیست.
 
هر چند که در این مورد با صاحب و سرورت که سرورِ من نیز هست ، بحث و جدلی داشته‌ایم.
 
اما تو با او دعوا نخواهی کرد ، زیرا تو فکر نمی‌کنی.
 
 
 
زدیگ عزیزم! من و تو هردو پیر و دردمندیم. دلم میخواست بیشتر بیایم و به تو سر بزنم،
 
چون تو مرا از صاحب کوچولوی خودت دور نمی‌کنی و برعکس مرا به او نزدیک‌تر می کنی
 
با تمام وجود می‌بوسمت
 
و برای دوست کوچکت رِنَلدو هم چیزکی خواهم فرستاد.
 
 
 
دوست تو – بونشت (مارسل پروست)
 
 
 
از مجموعه‌ی نامه‌های مارسل پروست به رنلدو آن، با پیشگفتار امانوئل برل و فیلیپ کُلب، انتشارات گالیمار- ۱۹۵۶
 
 
 
رنلدو آن، رهبر ارکستر، منتقد موسیقی و آهنگساز فرانسویِ  ونزوئلایی‌تبار، از دوستانِ نزدیک مارسل پروست
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بهاره در تاریخ 1392/07/09 و 16:52 دقیقه ارسال شده است

شکلک

این نظر توسط 98fish در تاریخ 1392/07/09 و 16:43 دقیقه ارسال شده است

مگی بببببببببببببببببررررررررررررررررررررم
چه قه باطلی به قول سنجری
رفتی درست کنی یا نا شکلک
حتما مری
پاسخ : درستش مکنم.

این نظر توسط میـــــــــ س ــه در تاریخ 1392/07/09 و 14:44 دقیقه ارسال شده است

باز تنهایی باز بدون تو"...غصه خوردن باز تو"...مال من نیستی و من دنبالت می گردم انگار این کابوس نمی خواد تموم شه کاش می شد من هم درست مثل تو"...عجول نبودم اما حالا برای رسیدن هم دیر است به من بگو چگونه می توانم مثل تو"...باشم " ارام و صبور انقدر ارام که تو"...را و اولین و اخرین کسی را که دوستش دارم فراری ندهم "می شود من هم..شکلک کاش میشد دوباره عشق را پرستید یکی که از داشتنش خوشحال بود و به خود بالید...می شود...من همشکلک

این نظر توسط میـــــــــ س ــه در تاریخ 1392/07/09 و 14:24 دقیقه ارسال شده است

بودن یا نبودن اگر چه مسئله این است دیگر برایم فرقی نمی کند باشم یا نباشم مهم این است که تو"...هستیشکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic

98love.ir بزرگ ترین سایت عاشقانه مطالب عاشقانه,تصاویر عاشقانه,دل نوشته,اس ام اس عاشقانه

"هرگونه انتقاد و پیشنهادی پذیرفته می شود"

صفحه ما در گوگل

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چی شد که سر از 98لاو درآوردی؟
    عضویت در سایت

    برای عضویت در سایت عاشقانه از لینک زیر استفاده کنید:

    عضویت

    عضویت در 98 لاو

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2940
  • کل نظرات : 22529
  • افراد آنلاین : 76
  • تعداد اعضا : 55230
  • آی پی امروز : 323
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 495
  • باردید دیروز : 250
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 872
  • بازدید ماه : 7,776
  • بازدید سال : 83,628
  • بازدید کلی : 130,653,480
  • موزیک پیشنهادی | علی اصحابی
    🎻 علی اصحابی، زندگیم
    98لاو همیشه همراه شماست !

    کانال 98لاو در تلگرام

    کانال 98لاو را دنبال کنید تا از آخرین متن و عکس های عاشقانه، آموزنده بهرمند شوید.همچنین جدیدترین موزیک ها و رمان های عاشقانه را دریافت خواهید کرد.

    برای عضویت با موبایل خود روی عکس بالا کلیک کنید.

    برای عضویت با کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

    تولبار عاشقانه

    تولبار سایت عاشقانه 98 لاو

    با نصب تولبار سایت عاشقانه 98 لاو جدیدترین مطالب و تصاویر عاشقانه سایت را بالای مروگر خود به سادگی مشاهده کنید!

    نصب کنید